ျဖစ္ပ်က္ကို မ်က္လံုးျဖင့္ ျမင္ရသည္မဟုတ္ပဲ ဉာဏ္ျဖင့္ မွန္းၿပီး သိရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ပ်က္ျမင္သည့္ဉာဏ္ကို 'ဥဒယဗၺယဉာဏ္' ဟု ဆိုထားျခင္းျဖစ္သည္။ စိတ္ျဖင့္ ျဖစ္ပ်က္သိရသည္ မွန္ေသာ္လည္း စိတ္သိသည့္အသိသည္ ဉာဏ္ျဖစ္သြားရန္လိုပါသည္။ အသိဉာဏ္ဟုေျပာၾကပါသည္။ အသိသည္ ဉာဏ္ျဖစ္သြားပါမွ အသိဉာဏ္ ျဖစ္ပါသည္။ ပညာဉာဏ္ဟုလည္း ေျပာၾကပါသည္။ ပညာသည္ အျပားအားျဖင့္ သိျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သိစရာ႐ွိတာကို သိျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထိုပညာသိသည္ ဉာဏ္ျဖစ္သြားပါမွသာလွ်င္ ပညာဉာဏ္ဟု ဆိုရပါမည္။
မူလ - မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏တရားေတာ္မ်ား
No comments:
Post a Comment