---------------------------
စိတ္သည္ မိမိတစ္ခုတည္း သီးျခားျဖစ္ရိုးမရွိ၊
ေစတသိက္မ်ားႏွင့္အတူ တကြ ေပါင္းယွဥ္လ်က္သာ
ျဖစ္ေပၚေလ့ရွိသည္
ေစတသိက္မ်ားသည္လည္း သီးျခားျဖစ္ေပၚရိုးမရွိ၊ စိတ္၌
မီွတြယ္လ်က္ စိတ္ႏွင့္အတူတကြသာ ျဖစ္ေပၚၾကသည္။
စိတ္သည္ ေလာကကို ေရွ႕ေဆာင္လြမ္းမိုးေနသည့္ တရား
ျဖစ္ၿပီး စိတ္ကိုတဖန္ ေစတသိက္တို႔က ျခယ္လွယ္ႏိုင္ၾက
သည့္အတြက္ ေစတသိက္တို႔သည္ ကမၻာေလာကကို
ျခယ္လွယ္ႏိုင္ၾကေသာတရားမ်ား ျဖစ္ၾက၏။
သစ္လံုးႀကီးမ်ားကိုဆြဲမ ႏိုင္ေအာင္ ခြန္အားႀကီးေသာ
ဆင္ေျပာင္ႀကီးကို ဆင္ဦးစီးက ထိန္းကြပ္၍ အလုပ္လုပ္ခုိင္း
သလို ခြန္အားႀကီးေသာစိတ္ကို ေစတသိက္မ်ားက
ျခယ္လွယ္လြမ္းမိုး၍ အလုပ္လုပ္ေစၾက၏။ သို႔အတြက္
ေစတသိက္တို႔သည္ အလြန္အေရးပါေသာ တရားမ်ား
ျဖစ္ၾက၏။
စိတ္သည္အာရံုကို သိတတ္ေသာ သေဘာမွ်သာျဖစ္ပါလ်က္
အဘယ့္ေၾကာင့္ စိတ္ဆိုးျခင္း၊ စိတ္ေကာင္းျခင္း၊ စိတ္တုိျခင္း
စိတ္ရွည္ျခင္း၊ စိတ္ေပ်ာ့ျခင္း၊ စိတ္မာျခင္း၊ စိတ္ညစ္ျခင္း၊
စိတ္ၾကည္ျခင္း၊ စိတ္ဆင္းရဲျခင္း၊ စိတ္ခ်မ္းသာျခင္း
စသည္ျဖင့္ စိတ္အမ်ိဳမ်ဳိးေျပာင္းလဲ ေနရသနည္း။
ေစတသိက္မ်ား ျခယ္လွယ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
မူလျဖဴစင္ေသာ စိတ္သည္ ၾကည္လင္ေသာ ေရတစ္ခြက္ႏွင့္
တူ၏။ ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ စသည့္ ကိေလသာတရားတို႔က
မင္နီ၊ မင္နက္၊ မင္ျပာ၊ မင္စိမ္း၊ စသည္တို႔ႏွင့္တူ၏။
ၾကည္လင္ေသာေရတစ္ခြက္တြင္ မင္နီ တစက္ထည့္လိုက္
လ်င္ ေရတစ္ခြက္လံုးနီသြား၏။ မင္နက္ တစ္စက္ထည့္
လိုက္လ်င္လည္း တစ္ခြက္လံုးမည္းနက္သြား၏။ ထို႔အတူ
ျဖဴစင္ေနေသာ စိတ္တြင္ ေမာဟ ယွဥ္လွ်င္ ေမာဟမူစိတ္၊
ေလာဘယွဥ္လွ်င္ ေလာဘမူစိတ္ျဖစ္၏။ ေဒါသယွဥ္လ်င္
ေဒါသမူစိတ္ျဖစ္၏။
ေဒါက္တာမင္းတင္မြန္၊ အျမတ္ဆံုးပန္းတိုင္ဧကန္ပိုင္ မွ
ကူးယူ ပူေဇာ္ပါသည္။
သံသရာမ်က္ရည္(မိုးညွင္း)
No comments:
Post a Comment