---------------------------------
ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ကျခင္း၊ သီျခင္း၊တီးမႈတ္ျခင္း၊ ၾကည့္႐ႈ
နားေထာင္ျခင္းမျပဳအပ္ပါ၊ လူကိုယ္တိုင္ကျခင္း၊ သီျခင္း၊
တီးမႈတ္ျခင္း မဟုတ္ေသာ ကက္ဆက္၊ ဗြီဒီယို၊ တယ္လီေဗးရွင္း
တို႔ကို ေက်ာင္းတိုက္၌ နားေထာင္ၾကည့္႐ႈေသာ္ အပ္ မအပ္
ေမးေလွ်ာက္ေသာစာျဖစ္ပါတယ္ဘုရား....
----------------------------------------------
ေလာကမွာ က်ားတစ္ေကာင္ဆိုးသြမ္းလာခဲ့လွ်င္ အားလံုးလူ
ေတြက ဆိုးသြမ္းတဲ့က်ားတစ္ေကာင္တည္းကို ကြက္မၾကည့္ဘူး
အားလံုးက်ားမွန္သမွ် ဆိုးတယ္၊ က်ားမွန္တမွ် သုတ္သင္ရမယ္
လို႔ လူဆၾကတယ္
အဲဒီ ဥပမာအတိုင္းပဲ သာသနာ ေတာ္အတြင္းသားျဖစ္တဲ့
ရဟန္းတစ္ပါးအက်င့္ပ်က္ခဲ့လွ်င္ ဒါယကာေတြက အက်င့္ပ်က္
တဲ့ရဟန္း တစ္ပါးတည္းကြက္မၾကည့္ဘူး၊ သကၤန္းဝတ္မွန္သမွ်
ဒီလိုခ်ည္းပဲလို႔ ယူဆတတ္ၾကတယ္။
အဲဒီလုိ ဒါယကာေတြက ယူဆလာခဲ့လွ်င္ သာသနာေတာ္ကို
အေထာက္အပံ့ေပးမည့္ ပုဂၢိဳလ္ကင္းတဲ့အတြက္ သာသနာေတာ္
ႀကီး မၾကာမီ က်ဆံုးရတတ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ရဲ႕ပညတ္
ေတာ္သိကၡာပုဒ္ေတြဟာ ဒကာ၊ ဒကာမတို႔ရဲ႕ ၾကည္ညိဳေလးစား
မႈကို အဓိကထားၿပီး ပညတ္ေတာ္မူရျခင္းျဖစ္တယ္၊သိကၡာပုဒ္
ပညတ္တဲ့အေၾကာင္းေျပာၿပီးလို႔ ရဟန္းသာမေဏ ပြဲၾကည့္တဲ့
ဘက္ကိုလွည့္ၾကည့္ၾကဦးစို႔၊
ကပြဲ၊ ဆိုပြဲ ၊ တီးမႈတ္ပြဲေတြဟာ
ကမၻာဦးကစၿပီး ရွိေနၾကတာေတြပဲ၊ အက၊ အဆို၊ အတီးဟာ၊
ဝမ္းတြင္းပါ ဝါသနာလို႔ဆိုတယ္၊ လူတစ္ေယာက္ေမြးလာလို႔
တစ္လသား၊ ႏွစ္လသားအရြယ္ေရာက္ခဲ့လွ်င္ အဆို၊ အကကို
ႏွစ္သက္လာခဲ့ၿပီကြယ့္၊ဒါေၾကာင့္ အေမက ေတးဆိုၿပီးေခ်ာ့ရတာ
ေပါ့၊ ကေလးလက္ကိုကိုင္ေပးၿပီး ေတးဆိုဆို ခ်ဳိေပးရင္း ကေလး
ဟာလက္ကေလးကိုျဖန္႔ၿပီး ကဟန္ျပတတ္လာၿပီေလ။
သဘင္အတတ္ဟာ ေမြးရာပါ ဝါသနာအတတ္မို႔
ပုတုဇဥ္မွန္သမွ် ႏွစ္သက္တာခ်ည္းပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္ အက၊ အဆို၊ အတီး၊ သဘင္အတတ္ကို လူတိုင္း
ႏွစ္သက္ၾကတယ္၊ ကမာၻဦးကစၿပီး ကမာၻပ်က္သည္အထိ
သူ႔အမ်ဳိး၊ သူ႔ဘာသာ၊ သူ႔နည္းသူ႔ဟန္နဲ႕ တီထြင္ ကျပေနၾကမွာ
ျဖစ္တယ္၊
ဝဇၨိပုတၱေထရ္ဟာ ပါရမီရင့္က်က္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ထူးႀကီး
ပါပဲ၊ သို႔ေသာ္လည္း တီးမႈတ္သံၾကားရေတာ့ စိတ္ေဖါက္ျပန္
ေတာ္မူရေသးတယ္၊ ယခုေခတ္ ရဟန္းသမေဏမ်ားမွာ
အဘယ္ဆိုဖြယ္ရွိပါ့မလဲ၊
သို႔ေသာ္လည္း လူတိုင္းႏွစ္သက္တဲ့
ဒီကာမတရားေတြကို ျဖတ္ဖို႔ဆိုၿပီး သကၤန္းဝတ္လာၾကတဲ့
ပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ေတာ့ ဒီထက္ တက္မက္ဖြယ္ေကာင္းတဲ့
ရာဂတရားကိုေတာင္ တားဆီးေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ေသးတာပဲ၊
ဒီမွ်ေလာက္ ကာမကေလးကိုေတာ့ တားဆီးေစာင့္ေရွာက္သင့္
ၾကတာေပါ့၊
အမွန္ကေတာ့ နစၥ၊ ဂီတ၊ ဝါဒိတ ဆိုတဲ့ အကအဆို အတီး
သဘင္ဟာ ဒုစရိုက္တရား ဆယ္ပါးအတြင္းပါတဲ့ ဒုစရိုက္မ်ဳိး
မဟုတ္ပါဘူး၊
ပဟာသငရဲက်တယ္ဆိုတာလည္း အလြန္ဝါသနာ
ထံုလြန္းလို႔ ျဖစ္ပါတယ္၊ တစ္ခါၾကည့္႐ႈနားေထာင္ရံုႏွင့္ ငရဲၾက
မယ္လွ်င္ ဘယ္သူမွ ငရဲက လြတ္ဖို႔ မရွိပါဘူး၊
ၾကည့္ရႈနားေထာင္တဲ့အတြက္ ရဟနးေတာ္မ်ားမွာ
ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္တယ္၊ဒုကၠဋ္အာပတ္ဟာ ခုဒၵက အငယ္စား
မွ်သာျဖစ္ေသာ္လည္း ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားျမင္လွ်င္ အၾကည္ညိဳ
ပ်က္စရာျဖစ္တယ္၊
ဒါေၾကာင့္ ရဟန္း သာမေဏမ်ား အာရာမ္
အပမွာ ကျပတဲ့ ဇတ္၊ အၿငိမ့္စတဲ့ သဘင္ပြဲမ်ားကို မၾကည့္ရႈ
ရဘူး၊ မိမိကိုယ္တိုင္လည္း ကခုန္၊ သီဆို၊ တီးမႈတ္ျခင္း၊ မျပဳရ
ဘူး၊
သို႔ေသာ္လည္း ေက်ာင္းတိုက္အတြင္း ၾကည့္ရႈနားေထာင္
တဲ့အတြက္ေတာ့ ဘာအာပတ္မွ် မသင့္ဘူး၊ ဒီေၾကာင္းကို
စူဠဝဂ္အ႒ကထာမွာဖြင့္ျပထားတယ္။
အာရာမ္တြင္းမွာ လူကိုယ္တိုင္ ကျပ သီဆို တီးမႈတ္တဲ့ပြဲသဘင္
ကို ၾကည့္ရႈနားေထာင္လို႔ အာပတ္မသင့္ခဲ့ေသာ္ လူကိုယ္တိုင္
မဟုတ္တဲ့ ကက္ဆက္၊ ေရဒီယို၊ ဗြီဒီယို တယ္လီေဗးရွင္း၊ မ်ားကို
ေက်ာင္းတြင္းမွာ ၾကည့္႐ံုျဖင့္ လူဒါယကာ၊ ဒါယိကာမမ်ား
အၾကည္ညိဳပ်က္ဖြယ္ မရွိတဲ့အတြက္ မအပ္ဘူးလို႔ မဆိုသင့္ဘူး
ေပါ့၊
သို႔ေသာ္လည္း အတိုင္းအတာေတာ့ ရွိရမွာေပါ့၊ ကာမကို
အားေပးတဲ့ဇတ္လမ္းမ်ဳိးတို႔ ေန႔ညမစဲ လူတသဲသဲ ျပေနတာမ်ဳိး
ကိုေတာ့ အပ္တယ္လို႔ မဆိုႏိုင္ဘူး၊ မအပ္ဘူးလို႔သာ ေျဖရမွာ
ေပါ့ကြယ္။
ထီးခ်ဳိင့္ၿမိဳ႕၊ တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား(၄) မွ
ကူးယူပူေဇာ္ပါသည္။
သံသရာမ်က္ရည္(မိုးညွင္း)
No comments:
Post a Comment