-----------------------
၀ါဆိုသကၤန္းလို႔ ဆိုလုိက္လွ်င္ ၀ါဆိုေသာအခါ
ဝတ္ရံုတဲ့ သကၤန္းကို ဝါဆိုသကၤန္းလို႔ ယခုအခါ
မွတ္ယူေနၾကတယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း ပါဠိေတာ္မွာ
လာတဲ့ ဝါဆိုသကၤန္းက ဝါဆိုရန္ဝတ္တဲ့ သကၤန္း
မဟုတ္ဘူး၊ ဝါဆိုရက္မွာ ဝါဆိုၿပီး ဝါကၽြတ္သည့္တိုင္
ေအာင္ ဝါမပ်က္တဲ့ ရဟန္းေတာ္အား လွဴဒါန္းတဲ့
သကၤန္းကို(ဝါဆိုသကၤန္း)လို႔ ဆိုလိုတယ္၊
ဒီအေၾကာင္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ပါတိေမာက္ နိႆဂၢိယ
ပါစိတ္ ပတၱဝဂ္ကလာတဲ့ အေစၥဝရအေၾကာင္း ေျပာ
ျပရဦးမယ္။
ဘုရားသခင္ သာဝတၳိျပည္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းမွာ
သီတင္းသံုးေတာ္မူစဥ္အခါက အမတ္တစ္ေယာက္
ဟာ စစ္တိုက္ထြက္ခါနီး ငါ့အသက္ဟာ
သိပ္မေသခ်ာဘူး၊ေသေကာင္း ေနေကာင္းျဖစ္ေအာင္
ဝႆာဝါသိက ေခၚတဲ့ ဝါဆိုသကၤန္းလွဴဒါန္းဦးမွ
သင့္ေလ်ာ္မယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း ငါ့မွာ စစ္ထြက္ခါနီး
ေနလို႔ အမႈကိစၥ မ်ားတယ္၊ ကိုယ္တိုင္သြားမလွဴႏိုင္
ဘူး၊ အရွင္ေကာင္းမ်ားကို ပင့္လွဴမွပဲလို႔ အႀကံျဖစ္ၿပီး
အရွင္ျမတ္တို႔ကို တပည့္ေတာ္အိမ္ ၾကြေရာက္ၿပီး
ဝါဆိုသကၤန္းအလွဴခံေတာ္မူၾကပါလို႔ အေလွ်ာက္ခိုင္း
တယ္၊ ရဟန္းေတာ္မ်ားလည္း ဝါကၽြတ္သံဃာအား
ဝါဆိုသကၤန္းခံယူေစလို႔ ဘုရားရွင္ခြင့္ျပဳခ်က္မရွိေသး
ဘူးလို႔ ယံုမွားမႈ၇ွိၾကတဲ့အတြက္ သကၤန္းအလွဴခံ
မၾကြၾကဘူး၊ အဲဒီအခါ အမတ္ႀကီးက အရွင္ျမတ္မ်ား
ဟာ အပင့္လႊတ္ပါလ်က္ ဘာေၾကာင့္မၾကြခဲ့ၾကတာ
လဲ၊ ငါက စစ္တိုက္သြားရမွာ၊ အသက္ေသမည္
ရွင္မည္ မသိႏိုင္ဘူး လို႔ ကဲ့ရဲ႕သတဲ့၊ ဒီသတင္းကို
ဘုရားရွင္ၾကားေတာ္မူလို႔ အေဆာတလ်င္လွဴအပ္
ေသာ အေစၥကသကၤန္းကို ခြင့္ျပဳေတာ္မူတယ္။
ဒီေနရာမွာ အေစၥက သကၤန္းဆိုတာ အသက္ကို
စိတ္မခ်ရတဲ့ စစ္ထြက္မည့္ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိး၊ ခရီးထြက္မည့္
ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိး၊ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးမ်ားႏွင့္ အသစ္
သဒၶါတရား ျဖစ္ပြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးမ်ားလွဴဒါန္းတဲ့
သကၤန္းကိုဆိုလိုတယ္၊ ဒီသကၤန္းကို (ဝႆာသိက)
ဝါဆိုသကၤန္းလို႔ပင္ေခၚေခၚ၊ ဝါကၽြတ္သကၤန္းလို႔ပင္
ေခၚေခၚ၊ အေစၥက အေဆာတလ်င္ ေရွာင္တခင္
လွဴဒါန္းအပ္ေသာ သကၤန္းလို႔ပင္ေခၚေခၚ သီးျခား
သကၤန္း မဟုတ္ပဲ သကၤန္းကိုးထည္အတြင္းက
တစ္ထည္ထည္ေသာ သကၤန္းသာျဖစ္တယ္၊
ထီးခ်ဳိင့္ၿမိဳ႕၊ တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား(၄) မွ
ကူးယူပူေဇာ္ပါသည္။
သံသရာမ်က္ရည္(မိုးညွင္း)
No comments:
Post a Comment